دعا به جهت برآمدن حاجت از شیخ بهاءالدین عامِلی که بسیار مجرب است :
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

در شب جمعه این دعا را بر 41 دانه گندم بخواند و بر بام خانه ریزد تا مرغها بخورند.اگر حاجتش روا نشود بر من بد گویند.

بسم الله الرحمن الرحیم

لا اله الا الله بعونک و قدرتک لا اله الا الله بحقک و حرمتک لا اله الا الله فرجاً فرجنی من امری فرجا و مخرجا ربنا یا ارحم الراحمین

بر هر دانه گندم یک بار بخواند. (گنجهاي معنوي)



نگران فردا نباش
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

چایت را بنوش... نگران فردا نباش... از گندمزار من و تو مشتی کاه می ماند برای بادها

 



امید بخش ترین آیه ی قرآن
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

امید بخش ترین آیه قرآن

 

 

IMG16113572 300x187 امید بخش ترین آیه قرآن

 

حضرت علی علیه السلام بر جمعی وارد شده و از آنها سؤال فرمودند: آیا می دانید امید بخش ترین آیه قرآن کدام است؟! هرکس به فراخور حال خویش آیه ای را عنوان کرد:

بعضی گفتند: آیه «إِنَّ اللّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَ یَغْفِرُ ما دُونَ ذلِکَ/ خداوند جز شرک، گناهان دیگر را می بخشد.» سوره نساء/آیه ۴۸.

 

* بعض دیگر بر آن بودند که این آیه است؛ «وَ مَنْ یَعْمَلْ سُوءًا أَوْ یَظْلِمْ نَفْسَهُ ثُمَّ یَسْتَغْفِرِ اللّهَ یَجِدِ اللّهَ غَفُورًا رَحیماً/ هرکس خلافکار و ظالم باشد ولی استغفار کند، خداوند را بخشنده و مهربان خواهد یافت.» سوره نساء/ آیه ۱۱۰.

 

* عدّه ای اظهار داشتند آیه «یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلی‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً/ای بندگان من که در حقّ خود اسراف کرده اید! از رحمت خدا مأیوس نشوید، زیرا او همه گناهان را می بخشد.» سوره زمر/آیه ۵۳.

 

* تعدادی هم نظر به این آیه داشتند؛ «وَ الَّذینَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَهً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکَرُوا اللّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللّهُ/کسانی که اگر کار زشتی انجام دادند و به خودشان ظلم کردند، یاد خداوند می کنند و برای گناهان خویش استغفار می نمایند، و کیست جز خداوند که گناهان را ببخشد.» سوره آل عمران/آیه ۱۳۴.

 

بعد از اینکه حضرت نظرات آنان را شنید، فرمودند: از حبیبم رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که فرمود: امید بخش ترین آیه در قرآن این آیه است: «وَ أَقِمِ الصَّلاهَ طَرَفِیَ النَّهارِ وَ زُلَفًا مِنَ اللَّیْلِ إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئاتِ» سوره هود/آیه۱۱۴.

سپس پیامبر صلی الله علیه و آله ادامه دادند: «یا علی! سوگند به خداوندی که مرا بشیر و نذیر به سوی مردم مبعوث کرد، وقتی که انسان برای نماز وضو بگیرد، گناهانش ریخته می شود، و زمانی که رو به قبله کند، پاک می شود. یا علی! مثال اقامه کننده نمازهای روزانه، مثل کسی است که هر روز پنج مرتبه در نهر آبی که جلوی منزل اوست خود را شستشو کند. (تفاسیر مجمع البیان و کنزالدقائق.)



گاهی هـزار دوره دعـا بی اجـابت است
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

گاهی گمــان نمـی کنـی و مـی شـود

گاهی نـمـی شــود کــه نـمـی شــود

گاهی هـزار دوره دعـا بی اجـابت است

گاهی نگفته قـرعه به نام تـو مـی شود

گاهی گدای گدایی و بخت با تـو نیست

گاهی تمـام شهـر گـدای تـو مـی شود



پست تر از حیوانات درنده !!!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

نقل است در زمان امام غریبمان،امام هادی (ع) زنی ادعا میکند زینب عمه سادات است و هیچ کس از پس او بر نمی آید تا دست به دامان امام هادی (ع) می شوند،ایشان می فرماید:
فرزندان حضرت زهرا(س) از حمله درندگان در امان اند این زن را در قفس شیر بیاندازید ؛ که زن مخالفت می کند از رفتن و زمانی که خود امام وارد قفس می شود شیر درنده در برابر امام خضوع می کند، سر به خاک می مالد
شـــــــیر با همه حیوان بودنش با همه خلق و خوی وحشیانه اش دربار فرزند زهرا(س) خضوع می کند حال قضاوت کنید  این دشمنان ائمه معصومین،این کور دلان بد تر از کافر ، پست تر از حیوانات درنده نیستند ؟!



یا خیر الحبیب و المحبوب
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

شیخ رجبعلی خیاط :

ثامن تم:یا خَیرَ حَبیب وَ مَحبوب ...

چشمت به نامحرم می افتد ؛ اگر خوشت نیاید که مریضی !!!
اما اگر خوشت آمد فورا چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو :
یا خَیرَ الحَبیب وَ المَحبوب ...
یعنی : خدایا من تو را می‌خواهم ، اینها چیه ؟ اینها دوست داشتنی نیستند …



شاید تأثیر کند!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کتاب سلام بر ابراهیم ص188
خاطرات اطرافیان شهید ابراهیم هادی

ثامن تم:خمس...


خمس - مصطفی هرندی
از علمائی که ابراهیم به او ارادت خاصی داشت مرحوم حاج آقا هرندی بود. این عالم بزرگوار غیر از ساعات نماز مشغول شغل پارچه فروشی بود.اواخر تابستان 61 بود. به همراه ابراهیم خدمت حاج آقا رفتیم. مقداری پارچه به اندازه دو دست پیراهن گرفت.هفته بعد موقع نماز دیدم که ابراهیم آمده مسجد. رفت پیش حاج آقا. من هم رفتم ببینم چی شده. ابراهیم مشغول حساب سال بود. خمس اموالش را حساب می کرد! خنده ام گرفت. او برای خودش چیزی نگه نمی داشت. هرچه داشت خرج دیگران می کرد. پس می خواهد خمس چه چیزی را حساب کند! حاج آقا حساب سال را انجام داد. گفت 400 تومان خمس شما می شود. بعد ادامه داد: من با اجازه هایی که از آقایان مراجع دارم و با شناختی که از شما دارم آن را می بخشم. اما ابراهیم اصرار داشت که این واجب دینی را پرداخت کند. بالاخره خمس را پرداخت.
کار ابراهیم مرا به یاد حدیثی از امام صادق (ع) انداخت که می فرماید: کسی که حق خداوند (مانند خمس) را نپردازد دو برابر آن را در راه باطل صرف خواهد کرد. (آثار الصادقین ج5 ص466) / بعد از نماز با ابراهیم به مغازه حاج آقا رفتیم. به حاجی گفت: دوتا پارچه پراهنی مثل دفعه قبل می خواهم.حاجی با تعجب نگاهی کرد و گفت: پسرم تو تازه از من پارچه گرفتی. اینها پارچه دولتیه. ما اجازه نداریم بیش از اندازه به کسی پارچه بدهیم.ابراهیم چیزی نگفت. ولی من قضیه را می دانستم. گفتم حاج آقا، آقا ابراهیم پارچه های قبلی را انفاق کرده! بعضی از بچه های زورخانه هستند که لباس آستین کوتاه می پوشند یا وضع مالیشان خوب نیست. ابراهیم برای همین پیراهن را به آنها می بخشد!حاجی در حالی که با تعجب به حرف های من گوش می کرد. نگاه عمیقی به صورت ابراهیم انداخت و گفت:
این دفعه برای خودت پارچه را می بُرم. حق نداری به کسی ببخشی. هرکسی که خواست بفرستش اینجا.




چند راهکار ساده و علمی برای لاغر شدن ( سوزاندن چربی های دور شکم )
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 آیا کسی در دنیا هست که دوست نداشته باشد شکمش را آب کند؟ همه ما دوست داریم اندام های زیبا و شکم های تخت داشته باشیم. این مساله علاوه بر زیبایی، برای سلامتی نیز مفید و لازم است. اما بیشتر ما یا وقت نداریم یا تنبلی می کنیم و سراغ ورزش و رژیم و ... نمی رویم اما همچنان رویای لاغری در سر داریم. اما باید بدانید با روش های ساده و تنبلی هم می توان چربی های اضافه را تا حدی کم کرد.
 
باید بدانید معده یکی از اندام هایی است که به غذاهای روزانه واکنش مستقیم نشان می دهد. برای اینکه شکم شما بزرگ دیده نشود از خوردن  گیاهان گازدار، جویدن آدامس، خوردن نمک، نوشیدن نوشیدنی های کربوهیدرات دار و خوراکی های شیرین خودداری کنید. اینگونه غذاها باعث جذب و نگهداری آب در معده و باد کردن آن می شوند.
 
اگر روزانه سه وعده غذای زیاد مصرف می کنید، سعی کنید آن را به 5 یا شش وعده در روز افزایش و میزان غذا را تا حد امکان کاهش دهید.
 
برای دانستن راهکارهای بیشتر با ما همراه باشید.
 
با تنبلی هم می توان شکم خود را آب کرد
 
1.    خوردن هندوانه پس از غذا
 
بر اساس یافته های علمی جدید، اسید آمینه آرژنین موجود در هندوانه می تواند به کم کردن وزن کمک کند. دانشمندان با اضافه کردن آرژنین به رژیم غذایی موش های بسیار چاق برای حدود 3 ماه، متوجه کاهش 64 درصدی چربی های این حیوانات شدند. اسیدهای آمینه موجود در غذاها باعث اکسیده شدن گلوکز و چربی های غذا و به وجود آمدن ماهیچه می شود.
 
 این اسیدها باعث سوختن کالری های موجود در مواد غذایی می شوند. به همین دلیل، توصیه می شود پس از غذای خود دسرهایی همچون هندوانه یا دیگر منابع اسید آمینه همچون غذاهای دریایی، آجیل و دانه های خوراکی مصرف کنید.
 
 
2.    لباس های تنگ نپوشید
 
برای اینکه شکم بزرگ شما چندان زشت دیده نشود لباس های خیلی تنگ نپوشید و از انواع لباس هایی استفاده کنید که بزرگی شکم را در خود ناپدید می کنند. برای این منظور باید مسایل زیر را مد نظر داشته باشید:
 
•    انتخاب پارچه مناسب: از پوشیدن لباس های استرچ، کشی، لایکرا و کشباف خودداری کنید. این پارچه ها باعث بیشتر دیده شدن وزن اضافه می شوند. پارچه های بافت دار همچون ابریشم، پنبه، ریون یا پشم های سبک را انتخاب کنید.
 
با تنبلی هم می توان شکم خود را آب کرد
 
•    لباس روپوش دار بخرید: لباس هایی که رویه های بلند دارند انتخاب های مناسبی هستند زیرا باعث پوشیده شدن منطقه شکم و کمر می شوند. با این نوع لباس ها می توانید خیلی ساده و سریع بزرگی شکم خود را پنهان کنید.
 
•    بالاتنه های بافت دار بخرید: بالاتنه هایی انتخاب کنید که در قسمت یقه و گردن طرح و زیورآلات داشته باشد تا همه توجه ها به بالای لباس جذب شود و کسی به شکم و پهلوهای شما نگاه نکند.
 
•    خریداری کمربندهای تیره: کمربندهایی که قسمت سینه و کمر را از هم جدا می کنند نیز ایده خوبی برای مخفی کردن شکم و پهلو هستند. این نوع کمربند باعث می شود تا نگاه ها به قسمت بالای بدن جذب شود و بزرگی شکم چندان به چشم نیاید.
 
 
3.    یک ساعت زودتر بخوابید
 
اگر خواب کافی داشته باشید، در روز بعد تمایلی برای پرخوری نخواهید داشت. اگر خواب کافی داشته باشید و درست غذا  بخورید و به طور مرتب ورزش کنید، استرس شما کم و چربی های شکمتان آب می شود.
 
کمبود خواب باعث افزایش هورمون اضطراب (کورتیزول) و چربی شکمی می شود. یک محقق کانادایی ثابت کرده است افرادی که 5 تا 6 ساعت در شب می خوابند حدود 35 درصد بیش از افرادی که 7 تا 8 ساعت می خوابند، اضافه وزن پیدا می کنند. 
 
 
4.    زیاد آب بنوشید
 
شاید هنگام تشنگی دوست داشته باشید نوشابه، سودا یا ماءالشعیر بنوشید اما باید بدانید حباب های موجود در نوشیدنی های گازدار موجب باد کردن شکم و بزرگ تر دیده شدن آن می شوند. بهترین نوشیدنی، آب است. تا حد امکان سعی کنید 8 لیوان در طول روز آب بنوشید.
 
 
5.    دانه های خوراکی مفید و پروتئین زیاد مصرف کنید
 
کربوهیدارات های تصفیه شده موجود در دانه های خوراکی همچون گندم نه تنها برای سلامتی مفید هستند، بلکه به آب شدن چربی های شکم نیز کمک می کنند. در تحقیقاتی ثابت شده افرادی که در رژیم غذایی خود از دانه های خوراکی استفاده می کنند دو برابر سریع تر از افرادی که این مواد را مصرف نمی کنند، لاغر می شوند. دانه های خوراکی تولید انسولین – هورمونی که باعث ذخیره چربی می شود - را کاهش می دهد و باعث سرعت بخشیدن به روند سوختن چربی های شکم می شوند.
 
پروتئین نیز در این امر بی تاثیر نیست. برای تامین پروتئین در طول روز می توان از تخم مرغ برای صبحانه، ساندویچ گوشت بوقلمون برای ناهار، شیر یا ماست کم چرب برای میان وعده، ماهی کبابی و سبزیجات برای شام استفاده کرد.
 
 
با تنبلی هم می توان شکم خود را آب کرد
 
6.    اضافه کردن سرکه به مواد غذایی روزانه
 
ماده اولیه موجود در سرکه که باعث بوی تند و مزه ترش آن می شود، آب کننده چربی نیز هست. در تحقیقاتی ثابت شده است افرادی که در طول روز بین یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب می نوشند، سریع تر از باقی افراد می توانند چربی های اضافه شکم خود را آب کنند. 
 
 
7.    آهسته غذاخوردن
 
هنگامی که عصبی یا مضطرب هستیم، غذا را می بلعیم و درست نمی جویم. این کار باعث جمع شدن چربی در شکم و بزرگ شدن آن می شود. برای نداشتن شکم بزرگ سعی کنید لقمه های کوچک بردارید، آن را به طور کامل بجوید و مزه غذا را به درستی حس کنید. این روند باعث کم شدن کورتیزول و همچنین کاهش میزان غذای مصرفی می شود.
 
 
8.    صاف ایستادن
 
صاف ایستادن باعث می شود تا لاغرتر دیده شوید. باید سعی کنید همیشه صاف بنشینید و صاف بایستید و این را به یک عادت همیشگی تبدیل کنید. برای این منظور می توانید پیلاتس تمرین کنید. پیلاتس یکی از بهترین ورزش ها برای زیبا کردن شکم و کمر است.
 
تمرینی ساده برای اینکه در طول روز صاف بایستید را حتی در رختخواب نیز می توانید انجام دهید: شکم خود را به داخل و به سمت ستون مهره ها بکشید. به آرامی کمر خود را روی رختخواب صاف کنید، با بیرون دادن نفس خود، شکم را پایین فشار دهید و هنگام نفس گرفتن آن را رها کنید. این کار را ده بار انجام دهید.



جملاتی الهام بخش برای زندگی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->







برای مطالعه تمامی جملات به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید



یا صاحب الزمان آجرک الله
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 

حجر هیچگاه از محبت علی تبری نجست

حجر هیچگاه از محبت علی تبری نجست
حجربن عدی ولایتمدار پا به رکاب

این خاک سند مظلومیت یاران علی است

این خاک سند مظلومیت یاران علی است
این خاک مطاف فرشتگان است

زیر این سقف به دنبال نامی هستیم که...

زیر این سقف به دنبال نامی هستیم که...
سفری به حرم مطهر حجربن عدی کندی


تاریخ ز تکرار خودش گریان است

یا نوح بگو که نوبت طوفان است

از مرقد حجر بن عدی فهمیدم

از چیست که قبر فاطمه (س)پنهان است



دانلود قالب زیبا به مناسبت ایام شهادت مادر شیعیان عالم
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

معبر سایبری فندرسک ، برای دوستانی که وبلاگ ارزشی و مذهبی دارند ، قالب فاطمیه را به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای وبلاگ های بلاگفا و پرشین بلاگ و میهن بلاگ آماده کرده که می توانید هم اکنون دانلود نمائید. 

مشاهده دمو

برای دانلود قالب با ذکر یک صلوات و هدیه به روح شهدا دانلود کنید...

 

 

بلاگفا پرشین بلاگ میهن بلاگ
دانلود نمایید دانلود نمایید  دانلود نمایید

 



به یاد جهان آرا (اسوه ی ایمان)
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->



ماری در آستین ( فتنه 92 )
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

فتنه 92

کلیپ جالب و واقعی از فتنه ۹۲ با سخنرانی حاج سعید قاسمی و حاج حسن یکتا و دیگر فعالان عزیز که حقایقی را درباره ی فتنه  و قطعنامه ۵۹۸ و عدم مذاکره با آمریکا و . .. بازگو میکنند را میتوانید با لینک مستقیم از سایت علویون لینک کنید .

توصیه ما این است که حتما این فیلم را دانلود کنید ! در ضمن این کلیپ در شب قبل هیئت علویون نیز پخش شد و بنابر دستور فرمانده عزیز بر روی سایت قرار گرفت .

حجم کلیپ ۲۰ مگابایت

زمان ۱۰ دقیقه

جهت دانلود کلیک کنید .

برگرفته از : مرکز فرهنگی مذهبی علویون



نقش زیبایی در ازدواج
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

اگرچه ازدواج و تشکیل خانواده ریشه های متعدد دارد مانند (تدیّن، اخلاق نیک، شرافت خانوادگی، عقل ، سلامت جسم و روح، علم و سواد و…) امّا «زیبایی و زیباپسندی» هم نقش پررنگی در ازدواج دارد.

زیبایی چه نقشی در ازدواج دارد؟
شما نمی توانید ازدواج کنید بدون این که چهره همسرتان را بپسندید. مطمئن باشید که اگرچه ظواهر بعد از گذشت مدتی برای شما عادی می شود اما در وهله اول بسیار مهم است که بتوانید با چهره، ظاهر، حرکات همسرتان خو بگیرید نه این که آن را تحمل کنید. بنابراین وقتی از زیبایی همسر صحبت می کنیم، منظورمان چهره و ظاهری بی عیب و نقص نیست که همه را انگشت به دهان بگذارد. زیبایی اینجا تعبیری است که ما از پذیرش ظاهر همسر داریم و در واقع حکایت همان علفی است که باید به دهان بز شیرین بیاید!

زیبایی همسر و پسندیدن ظاهر، در حفظ و تقویّت عفّت و ایمان همسرش تأثیر دارد. اگر کسی از زیبایی همسرش راضی باشد، چشم و فکر و عملش، متوجه دیگران نخواهد شد و حسرت «زیبایان بیگانه» را نخواهد خورد. پسندیدن ظاهر باعث می شود شما به همسرتان گرایشی همیشگی داشته باشید و از دام خیانت دور بمانید.

گرچه زیبایی ظاهر و تناسب اندام را در انتخاب همسر نمی توان نادیده گرفت، اما نباید به عنوان بزرگ ترین هدف و معیار و ملاک ازدواج محسوب شود، به طوری که دیگر معیارها را تحت الشعاع قرار دهد، بلکه هنگام انتخاب همسر باید هر دو بعد زیبایی، (زیبایی صوری و ظاهری یا تناسب اندام) و (زیبایی باطنی یا معنوی و فرهنگی) ترکیب شود

زیبایی از دیدگاه زن و مرد یکسان نیست، بلکه مقابل هم است. زیرا زیبایی همسر از نظر مرد، تناسب اندام، ظرافت مو و ابرو، نازکی لب ها و صدا، ایمان، حیا، عفّت و پاکدامنی زن است و از نظر زن، زیبایی همسر، قدرت، نیرومندی، هیکلی چهارشانه، صدای کلفت، موهای خشن، شهرت اجتماعی، توان دفاع و غیرت و پاکی چشم و فکر و عمل است

در اینجا لازم است سه مطلب تذکر داده شود:
۱- گرچه زیبایی ظاهر و تناسب اندام را در انتخاب همسر نمی توان نادیده گرفت، اما نباید به عنوان بزرگ ترین هدف و معیار و ملاک ازدواج محسوب شود، به طوری که دیگر معیارها را تحت الشعاع قرار دهد، بلکه هنگام انتخاب همسر باید هر دو بعد زیبایی، (زیبایی صوری و ظاهری یا تناسب اندام) و (زیبایی باطنی یا معنوی و فرهنگی مانند ایمان، تقوا، حیا، عفّت، هوش و استعداد، نجابت و اصالت خانوادگی و…) ترکیب شود و به همه آن ها اصالت داده شود که در این صورت زندگی مشترک یک عمر گلستان می شود.

«زیبایی ظاهری» باید در کنار دیگر صفات و معیارها، مورد توجه و بررسی قرار گیرد، نه به طور مستقل. زیبایی تناسب اندام بدون تدیّن و شرافت خانوادگی و…، آفتی است خطرناک و بلایی است رسواگر که اگر بر مبنای ارزش های الهی پیوند نخورد، بزودی ناپایدار خواهد بود.

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم می فرمایند: من تزوّج امرءة… لجمالها، رأی فیها یکره.
« کسی که (فقط) به خاطر زیبایی زنی با او ازدواج کند، در او امور ناخوشایند خواهد دید.»

زیبایی چه نقشی در ازدواج دارد؟
۲- گر چه زیبایی (ظاهری، معنوی، فرهنگی و…) امری است پسندیده و نیکو و در انتخاب همسر باید مورد توجه قرار گیرد، لیکن نباید از حد معمول تجاوز کند و به صورت «مشکل پسندی» در آید و انسان را از ازدواج به موقع باز دارد و یا اینکه طرفین تناسب در زیبایی نداشته باشند. بلکه اگر از زیبایی نسبی برخوردار بودند و دین و اخلاق همدیگر را قبل داشتند، بهتر است بعد از تحقیقات و شناخت کافی (در همه ی زمینه ها) از همدیگر، با توکل بر خداوند و راهنمایی و ارشاد والدین، با همسر مورد نظر ازدواج نمایند و مطمئن باشند که عقل و ایمان و اخلاق نیک و خانواده های اصیل و با شرافت بسیاری از کمبودها را جبران می کند.

۳- بهتر است پسر و دختر در مراسم خواستگاری، با اجازه و رضایت والدین، همدیگر را ببینند و واقعیّت ها را به همدیگر بگویند و اگر نمی توانند همدیگر را تا قبل از خواستگاری رسمی ببینند، برای شناخت لازم و تشخیص جمال و زیبایی دختر مورد نظر، خوب است پسر، مادر یا خواهر و یا یکی از خویشان نزدیک و مورد اعتماد را برای دیدن انتخاب کند و بفرستد تا زن مورد نظر را خوب ببینند و خصوصیّاتش را برای او توضیح دهند.

پایگاه تنظیم خانواده



تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند

مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای

شما روشن گردد:

 

 

به ادامه مطلب مراجعه شود



اتـفـاقـات بــدن در طــول 24 سـاعـت شبــانه روز
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

شاید هیچوقت به این موضوع حتی فکر هم نمی کنیم که وقتی در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز مشغول فعالیت و خواب هستیم بدن ما چه فعالیت هایی را تجربه می کند و در کل در طول یک روز کامل در بدن ما چه اتفاقاتی می افتد! اما چه بسا دانستن این موضوع ارتباط مستقیم با عملکرد صحیح سیستم بدن و سلامتی ما دارد. از آنجا که سلامتی شما دوستان پرشین استار برای ما بسیار حائز اهمیت است پس لطفا برای مرور گام به گام این اتفاقات با ما همراه باشید ... در ادامه مطلب



سیب میوه ی بهشتی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

میوه ای با خواص پنی سیلین

سیب، میوه‌ای است بهشتی،‌ سرشار از ویتامین‌های «آ»، «ب»، «ث» و پتاسیم که در درمان‌های طبیعی یا طب نتروپتی، دارویی برای پیشگیری از بیشتر امراض شناخته شده است‌.

 

به گزارش پارس به نقل از طبنا؛ سیب در از بین بردن عفونت‌ها بسیار مهم است، در واقع یک نوع پنی‌سیلین طبیعی است. سیب نه‌تنها برای یبوست مفید است؛ بلکه برای اسهال نیز بسیار موثر است، اما تفاوت در طریقه مصرف آن است.

افرادی که دچار یبوست هستند، می‌توانند یک سیب را تنوری کرده و یا در فر بگذارند و شب میل کنند و یک سیب هم به همین طریق صبح‌ها میل شود‌.

فواید آن را در ادامه مطلب مطالعه بفرمایید



یادمان باشد
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

 



چند حکایت شنیدنی و کاربردی از حضرت آیت الله بهجت
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->


1- آقا از حرم که می خواست برگردد

مشت هایش را می بست

و دیگر باز نمی کرد

تا برسد خانه و روی سر بچه ها دست بکشد.

آیت الله بهجت را می گویم

نکات زیبای بعدی را در ادامه ی مطلب بخوانید



سه چیز مهم
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

سه چیز مهم !

سه چیز را با احتیاط بردار : قدم, قلم, قسم

سه چیز را پاک نگهدار: جسم, لباس, خیال

از سه چیز خود را نگهدار: افسوس, فریاد, نفرین کردن

سه چیزرا بکار بگیر : عقل, همت, صبر

اما سه چیز را آلوده نکن : قلب, زبان, چشم

سه چیز را هیچگاه و هیچوقت فراموش نکن: خدا, مرگ, دوست خوب



دوستت دارم
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 

این دل اگر کم است بگو سر بیاورم
 
 
یا امر کن که یک دل دیگر بیاورم
 
 
خیلی خلاصه عرض کنم " دوست دارم "
 
دیگر نشد عبارت بهتر بیاورم
 
***

 



کلیپ امام مهدی(عج)، منتظرت هستیم
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کلیپی زیبا با عنوان «Imam Mahdi, We Await You» با موضوع آخرالزمان و انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) به زبان انگلیسی ، کاری از سایت نصر تی وی به مدت حدود شش دقیقه و حجم حدود 57 مگابایت.

مشاهده آنلاین و لینک دانلود در ادامه مطلب..

 

پخش آنلاین

 

 

 

 



آزاده مرد ها مقایسه کنند !
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

 این شیرماده پس از شکار آهو متوجه می شودکه

 شکارش بارداربوده، او سراسیمه میشود،

نخست تلاش میکند تا بچه را نجات دهد، و از دریدن شکارش دست برمیدارد.

 اما وقتی نمیتواند بچه را نجات دهد

بروی زمین در کنار شکارش دراز میکشد،

عکاس بعدا پی میبرد که شیر سکته کرده است

  

 
 
و در کنار این عکس تصویری از یک صهیونیست با تی شرتی که رویش نوشته
 یک تیر و دو نشان با تصویری از یک زن باردار محجبه
 
 
 
بزرگترین گروه های حقوق بشری در دنیا اگر به جای صهیونیستها به دست شیرهای درنده بود خیلی دنیای بهتری داشتیم
 

حیوان با وجدان تر است یا صهیونیست!؟



اللّهم ارزُقنی شفاعه الحسین یوم الورود
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کاش وقتی خدا در قیامت بگوید:

چه داشتی؟

حسین (ع) بگوید:

حساب شد!



نمد پوش صاحب کرامت
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

راوی می‌گوید :  من برای نماز ظهر و عصر به مسجد شيخ لطف اللّه، می‌آمدم. روزی نـزديـك مـسجد، جنازه ای را ديدم كه تنها  چند نفر از حمال‌ها همراه او هـسـتـنـد. یکی از تاجران بزرگ هم كه از آشنايان من بود پشت سر آن جنازه بود و به شدت گريه می‌کرد و اشك می‌ریخت

من بسيار تعجّب كردم چون اگر اين ميت از بستگان بسيار نـزديـك این تـاجـر بود كه اين طور برای او گريه می‌کند، پس چرا تشییع غریبانه‌ای ست و اگر با او ارتباطی ندارد، پس چرا اين طور برایش گريه می‌کند؟
وقتی  نزديك من رسيد، پيش آمد و گفت : آقا به تشييع جنازه اولياء حق نمی‌آیید؟
 
ادامه این داستان واقعی  در مورد هالوی اصفهانی را در لینک زیر بخوانید
نمدپوش صاحب كرامت
---------------------------------------------------------------------
 


پس از آفرینش آدم خدا گفت به او: نازنینم آدم....

با تو رازی دارم !..

اندکی پیشتر آی ..

آدم آرام و نجیب ،آمد پیش !!.

زیر چشمی به خدا می نگریست !..

محو لبخند غم آلود خدا ! دلش انگار گریست .

نازنینم آدم!!. ( قطره ای اشک ز چشمان خداوند چکید ) !!!..

یاد من باش ... که بس تنهایم !!.

بغض آدم ترکید ، .. گونه هایش لرزید !!

به خدا گفت :

من به اندازه ی ....

من به اندازه ی گلهای بهشت .....نه ...

به اندازه عرش ..نه ....نه

من به اندازه ی تنهاییت ، ای هستی من ، .. دوستدارت هستم !!

آدم ،.. کوله اش را بر داشت

خسته و سخت قدم بر می داشت !...

راهی ظلمت پر شور زمین ..

طفلکی بنده غمگین آدم!..

در میان لحظه ی جانکاه ، هبوط ...

زیر لبهای خدا باز شنید ،...

نازنینم آدم !... نه به اندازه ی تنهایی من ...

نه به اندازه ی عرش... نه به اندازه ی گلهای بهشت !...

که به اندازه یک دانه گندم ، تو فقط یادم باش !!!!

نازنینم آدم .... نبری از یادم ؟؟



ناگفته‌هایی از انتقال ضریح مطهر امام حسین(ع)
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

کبوتر عاشقی که زائر کربلا شد

در هنگام خروج کاروان از قم و فاصله حدود یکصد متری ضریح، توسط یکی از بدرقه‌کنندگان و از داخل یک خودرو تعدادی کبوتر به پرواز در آمدند و ۲ روز بعد در حال پاک‌سازی اطراف خودروی حامل ضریح مطهر در حرم حضرت امام(ره) و بازسازی سازه پیرامونی، ‌یکی از کبوترها در حد فاصل ضریح و کفی تریلر مشاهده شد که تلاش ما برای به پرواز درآمدنش، بی‌نتیجه ماند. انگار دلش نمی‌خواست ضریح را ترک کند و نهایتاً این کبوتر عاشق هم بعد از حدود ۱۸ روز زائر کربلا شد.

* پس در طول سفر حواستان به آن بود.

ـ بله، پس از اینکه فهمیدیم این کبوتر نمی‌خواهد از ما جدا شود، برایش آب و دانه مهیا می‌کردیم. بسیاری از کسانی هم که توفیق حضور روی تریلی و کنار ضریح را داشتند، از این کبوتر فیلم و عکس می‌گرفتند، واقعا جالب بود.

دختر سه ساله‌ای که بهانه ضریح را گرفت

* از حضور مردم در شهرهای مختلف برای استقبال و بدرقه ضریح خاطراتی نقل می‌کنید؟

-در ساوه در بدو ورود از آزادراه و در حالی‌که هنوز جمعیت متراکم نشده بود اعضای کاروان خودرو پژویی را رؤیت کردند که آقا و خانم در صندلی‌های جلو و طفلی حدوداً ۲ تا ۳ ساله در صندلی عقب چسبیده به شیشه و رو به ضریح مطهر آن‌ چنان گریه و بی‌تابی می‌کرد که توجه اعضای کاروان را به خود معطوف و به واقع متأثر کرد. با استفاده از سیستم صوتی از پدر این طفل معصوم خواستم کودک را به ما بدهد تا کنار ضریح ببریم. ... به محض آغوش گرفتن کودک و انتقال آن به داخل ضریح مطهر، آرام گرفت و با ادب وصف ناپذیری ضریح مطهر را بوسید، بدون اینکه احساس غریبی از محیط و اطرافیان غریبه به او دست داده باشد و با وجود اینکه مدت قابل توجهی طول کشید تا پدر او از لابه‌لای جمعیت کثیر استقبال‌کنندگان برای تحویل‌گرفتن فرزندش به خودروی حامل ضریح مراجعه کند، هیچ‌گونه بی‌تابی نمی‌کرد و پس از تحویل به پدر نیز تا مسافت قابل توجهی نگاه صرف به ضریح و با تکان دادن دست اوج ادب و عشق درونی را به نمایش گذاشت.

نماز جمعه اراکی‌ها در کنار ضریح امام حسین(ع)/باشکوه‌ترین نماز جمعه اراک در تاریخ

با وجود اینکه با ملاحظه اولیه زمان ورود احتمالی به اراک و تصمیم قبلی بر استقرار در مصلی، مسئولین دغدغه تحت‌الشعاع قرار گرفتن نماز عبادی- سیاسی جمعه را داشتند، ولی اولاً از ورودی شهر اراک تا مصلی به دلیل تراکم غیر قابل توصیف جمعیت بیش از ۵ ساعت طول کشید (از ۱۰ صبح تا حدود ۴ بعد از ظهر) و ثانیاً ‌یکی از با شکوه‌ترین نمازهای جمعه اراک با نظم خاصی برگزار شد.

حضور سراسر شور پیرمرد موتور سوار و یا حسین گویان ۲۷ کیلومتری خانم بروجردی

پیرمرد راکب موتور و همسرش از حوالی زالیان تا بروجرد را در هوای سرد به طوری که خانم با دو دست به سرزنان و یا حسین‌گویان و مرد در ترافیک بسیار سنگین و خطرناک با کثرت موتورسواران و خودروهای در حال تردد، با یک دست به فرمان موتور و با دست دیگر به سرزنان و گریه‌های بی‌تابانه کاروان را همراهی کرد.

-خانم محجبه‌ای با پای برهنه و حسین‌حسین گویان و گریه‌کنان بیش از ۲۷ کیلومتر در مسیر بروجرد همراه کاروان دوید و ساعت ۴ بامداد روز بعد با همان حالت و پرچم بزرگ اختصاصی هیآت مذهبی به دست در کنار ضریح مطهر حضور یافته و با اشک و سوز آن را بدرقه کرد.

ابراز علاقه به حسین اختصاص به کسی ندارد

جوانان و دختر خانم‌‌هایی که با قضاوت سطحی و براساس ظواهر، پوشش مناسبی نداشتند، ولی کیلومترها کفش به دست یا پا برهنه، گریه‌کنان و یا حسین گویان کاروان را استقبال و بدرقه می‌کردند که در یک مورد شخصی بیش از چهار کیلومتر پشت سر خودروی حامل ضریح مطهر می‌دوید.

راننده کامیون ضریح چه حاجتی از امام حسین(ع) گرفت ?

* هفته گذشته مصاحبه‌ای با «محمدرضا قنبری» راننده تریلی حامل ضریح داشتیم که بسیار جالب بود. ایشان می‌گفت به هیچ وجه از انتخابش برای این کار متعجب نشده، چون قبلاً آن را از امام حسین(ع) طلب کرده است. چه شد که میان همه شرکت‌های پیشنهاد دهنده و تریلی‌های پیشرفته‌تر، این تریلی انتخاب شد؟

ـ حضور همه دوستان، هیئت امنا، مسئولان و دست‌اندرکاران به اراده خودشان نبود و همه به نوعی انتخاب شده بودند.

آقای قنبری هم در در شهرداری قم در بخش موتوری این نهاد مشغول به کار است، خودش تعریف می‌کرد که اوایل امسال در کربلا حضور داشته و چون شنیده بود که قرار است در قم برای امام حسین(ع) ضریح بسازند، همانجا از امام حسین(ع) درخواست می‌کند که راننده ضریحش باشد.

معلولی که به واسطه ضریح شفا می‌گیرد

حدود ساعت ۴ بامداد فردی به کاروان مراجعه و خبر شفا گرفتن فرزند معلول خود را اعلام کرد، به طوری که اظهار داشت به دلیل دور افتاده بودن روستا با موتور به سمت مسیر کاروان حرکت کردم و در وسط راه موتور خراب شد، به ناچار در یکی از روستاهای مسیر موتور را رها و با پای پیاده به سمت جاده و همراه با کاروان تا بروجرد حرکت و ذکر توسل و راز و نیاز داشتم که اواخر شب در برگشت به روستا متوجه شدم که فرزند معلولم شفا گرفته و اصرار می‌کرد: «بابا برو همان جایی که بودی!» بنابراین مجدداً خود را به کاروان رسانده بود.

 



داداشی تولدت مبارک
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

البته این عکس مال سه سال پیش مهندسه



چند توصیه از آیت الله بهجت :
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

برای دوری از ریا ، لاحول و لا قوه الا بالله را زیاد بگویید.

 برای درمان عصبانیت ، صلوات زیاد بفرستید .
 
برای تمرکز فکر ، لا اله الا الله  زیاد بگویید .
 
برای رفع اختلاف زوجین ، صدقه متعدد به افراد متعدد بدهید
.



زبان مرکب سواری شیطان!!!
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

زبان یك تكه گوشت كوچك است، اما امان از وقتی كه نسنجیده به حركت در آید؛ چه‌ها كه نمی‌گوید!

نگاهش كه می‌كنی، می‌بینی ادعا خیلی دارد؛ اما حریف این تكه گوشت نمی‌شود...

و چه درنده‌ای است این تكه گوشت كوچك در دهان كه وقتی رها شود، از هجومش در امان نخواهی بود!

خوب كه بنگری، می‌بینی اگر حرف نزده باشی، كلام و سخن و در اصل، این تكه گوشت در اختیار توست؛ گویی گروگان توست.

 اما وقتی لب به سخن می‌گشایی و زبان را رها می‌كنی تا در كام بچرخد ...

آنگاه تو در گرو آن هستی.

ضرب‌المثل قدیمی‌ها را یادت هست: «حرف نگفته را همیشه می‌توان گفت». پس:

مزن بی‌تأمل به گفتار، دم  نكو گو، اگر دیر گویی چه غم؟

مراقب زبانت باش كه اگر بی‌دقتی كنی، گاهی زبانت، حرف‌های درونی

و اسرار پنهانی‌ات را فاش می‌كند و گاه با همین زبان، از زبان شیطان

سخن می‌گویی و سخنگوی او می‌شوی كه «شیطان تو را به عنوان

مركب سواری خویش قرار می‌دهد و به مزدوری خود می‌گیرد و از زبان تو،

 حرف خود را به دیگران می‌رساند».

مگر نه این‌كه سخن گفتن جزء عمل است و درباره‌اش بازخواست خواهی

شد و مگر نه این‌كه اگر بیشتر سخن گویی، خطایت هم بیشتر خواهد شد!

پس، كمتر سخن گوی كه كم حرفی نشانه خردمندی است:

«إذا تَمَّ العَقلُ نَقَصَ الكَلامُ»مراقب زبانت باش كه رنگ رخساره خبر می‌دهد از سرّ ضمیر:

«مَا أضْمَرَ أحدٌ شیئاً إلاّ ظَهَرَ فِی فَلَتَاتِ لِسَانِهِ وَصَفَحاتِ وَجْهِهِ 3؛

هیچ كس چیزی را پنهان نمی‌كند، مگر آن ‌كه از لغزش‌های زبانش

و تغییرات چهره‌اش آشكار می‌شود».

وقتی طلا و نقره یا درّی گرانبها داری، می‌كوشی تا خوب نگه‌داری‌اش

كنی و از گزند آفات محفوظش داری، اما برای زبانت چه كرده‌ای؟ چقدر

كوشیده‌ای تا بیهوده لب به سخن نگشایی و سخن بی‌جا نگویی كه نكند

با سخنی نعمتی سلب شود یا كیفری فراهم آید؟...

... و این زبان ... شگفتا از كارش كه اگر مهار نشود و لجام گسیخته باشد،

 چه گناهان كه نمی‌كند، چه آبروها كه نمی‌ریزد، چه دوستی‌ها كه به

دشمنی بدل نمی‌شود، چه پشیمانی‌ها كه پیش نمی‌آید، چه دل‌ها را كه

نمی‌شكند و چه اسراری را كه فاش نمی‌كند... و به راستی اندیشه كردن

 كه «چه بگویم؟»، به از پشیمان شدن كه «چرا گفتم؟».  


كم گوی و به جز مصلحت خویش مگوی 
چـیزی كه نپرسند تو از پیش مـــگوی
دادنـد دو گــوش و یـــك زبـان از آغــاز  
یعنی كه دو بشنو و یكی بیش مگوی 

 

تا ندانی كه سخن عین صواب است، مگوی...

مَّا یَلْفِظُ مِن قَوْلٍ الاَّ لَدَیْهِ رَقِیبٌ عَتِید  

منبع: زهرا رضاییان - گروه دین و اندیشه تبیان


--------------------------------------------------------------------------------

1 . نهج البلاغه، خطبه 192.

2 . همان، حكمت 71.

3 . همان، حكمت 26.

4 . بزرگمهر حكیم.

5 . بابا افضل.

6 . ق ﴿50﴾ : 18.